Каназирева предлага данък МПС догодина – от 10 до 25% по-нисък

Пловдив плаща по-висок данък за автомобилите и от София

 

 

По-ниски размери на данък МПС, регистрирани в Пловдив, предлага адв. Дани Каназирева от името на ППГОС „Обединение за Пловдив”. Според анализа, изготвен от експертите, се оказа, че пловдивчани плащат много по-висок налог за леките си автомобили в сравнение със софиянци. Разликата е между 10 и 25%, след като преди две години данък МПС в Пловдив беше увеличен близо 40%.

 

Това е несправедливо счита председателят на „Обединение за Пловдив” и предлага размерите на данък МПС в Пловдив поне най-малко да се изравнят със столичните. София е с по-ниска от Пловдив безработица, възнагражденията са по-високи, а инфраструктурата е по-добра, като освен преасфалтиране, там наблюдаваме изграждане на нова инфраструктура, която реално води до реорганизация на трафика посочва в мотивите Каназирева. Надяваме се, че това е политически приемливо за управляващото мнозинство в нашия град, подчертават съветниците от групата.

 

Според предложението, внесено от Каназирева за гласуване в Общинския съвет, Наредбата за определянето размера на местните данъци се променя по следния начин. За леки автомобили с мощност до 37 кW ще се плащат 0,43 лв. за1 кW. За коли над 37 кW до 55 кW включително данъкът се изчислява по 0,50 лв:, над 55 кW до 74 кW – 0,68 лв, над 74 кW до 110 кW – 1,38 лв., а над 110 кW – 1,54 лв. Точно такива са размерите на данък МПС, определени с аналогичната наредба на столичния Общински съвет.

 

За разлика от София в Пловдив тарифата започва от 0,48 лв. за 1 кW и стига 1,90 лв, като разликата доближава 25%. Съветниците от „Обединение за Пловдив” са установили, че в Пловдив автомобил с двигател до 100 конски сили и възраст до 5 г. се облага с 88 лв., а в София – със 70 лв. За кола от 5 до 14 г. пловдивчани плащат 47 лв., а софиянци – 37 лв. Близо 10 лв. е по-висок и налогът за автомобили, произведени преди повече от 14 г. и регистрирани в Пловдив.

 

Най-драстични са разликите в данъка за коли с над 101 конски сили. Собствениците на автомобили до 5 години плащат 385 лв. в Пловдив и 287 лв. в София. За по-старите, до 14-годишна възраст тарифите съответно са 206 лв. и 154 лв. Над 14-годишните в Пловдив се облагат със 138 лв, а в София – със102 лв.

Считаме, че данък МПС, приет от Общинския съвет за Пловдив, е прекомерно завишен не само спрямо размерите, приети в столичната община, но и с оглед на икономическата ситуация в страната, коментира Дани Каназирева.

 

Ако пловдивчани регистрират автомобилите си в Асеновград или Брезово например, ще плащат наполовина, дори и по-малко, като регистрационният номер отново ще е “PB” на колите, тъй като общините са в пловдивска област. Това крие голям риск за бюджета на Пловдив, счита Каназирева.

 

В допълнение Каназирева е категорична, че данък МПС трябва да претърпи коренна промяна в начина на неговото изчисляване, тъй като принципът на определянето му в действащия закон е крайно несправедлив. България е единствена страна в Европа,  в която най-висок данък се плаща за нови коли, вместо да се въведат стимули за екологичен клас. Още в края на 2013г. тя входира до Народното събрание предложение за промяна на закона за местните данъци и такси, като предложи данък МПС – три пъти по-нисък за коли до 5 години и 50% намаление за колите от 5 до 15 години. Предложеното изменение от Каназирева изцяло щеше да обърне в друга посока принципа на формирането на данък МПС – колкото по-нов е автомобилът, толкова е по-нисък коефициентът, но парламента така и не го разгледа.

 

От „Обединение за Пловдив“ ще настояват отново данъците, които шофьорите плащат за колите си, да се използват само за ремонт на улици и булеварди, вместо да потъват в общия бюджетен кюп. Постъпленията от този данък са около 12 млн. лв. на година. Ако се възприеме този модел на финансиране на уличните ремонти, няма да се стига до постоянното затъване в милиони заеми, които до края на 2015г ще достигнат рекордните близо 90 млн.

   
Брой прочитания: 1,384 

Снимки от галерията

Дани Каназирева във фейсбук