Дани Каназирева: Бариерата на Гребната е незаконна и трябва да се премахне

Никой няма право да събира такса за преминаване през улица, казва председателят на общинските съветници от „Съюз за Пловдив“

 

Бариерата на ул. „Ясна поляна“, която води към Гребния канал, е абсолютно незаконна и трябва да бъде премахната. Това е категоричната позиция на адв. Дани Каназирева и  „Съюз за Пловдив“.

В приемната на общинските съветници са получени много сигнали от възмутени родители, които са принудени да плащат по 2 лева, за да могат да заведат децата си да тренират в спортните зали и игрища. Общината събира парите, за да пуснат родителите да преминат по улицата. „Нали плащаме данъци, защо да плащаме за всяко минаване по улица“, възмущават се пловдивчани.

Съветниците от „Съюз за Пловдив“ проучиха внимателно случая и цялата нормативна база и настояват Община Пловдив

незабавно да демонтира поставеното съоръжение.

„Никой няма право да събира такса за преминаване през път. Всяко възпрепятстване на движението e абсолютно незаконно. Управляващите трябва да знаят, че съдебната практика в България е еднозначна – всички подобни решения на други общини се отменят от съда“, обясни Каназирева.

Лидерът на „Съюз за Пловдив“ посочва два основни аргумента за допуснатото грубо нарушаване на закона.

Първо,

заграждането на улица с бариера е незаконно,

защото противоречи на Закона за общинската собственост (ЗОС), според който имотите публична собственост, каквито са всички улици, трябва да се управляват в интерес на населението и да се използват по предназначение. Улицата като публична общинска собственост е предназначена да обслужва обществените интереси на населението на общината. Следователно, улицата е за общо ползване от населението без ограничения в начина на използване /лично или чрез МПС/. Регулирането на достъпа до ул. „Ясна поляна“ на МПС нарушава режима за ползване на публичната собственост и не намира основание в закона.

Затварянето с бариера на ул. „Ясна поляна“

нарушава и Закона за пътищата.

Този закон в чл. 9 допуска временни забрани за преминаване, но само при извършване на  ремонтни дейности, аварии и бедствия или при предварително организирани мероприятия. В случая с бариерата към Гребния канал не става дума за нито една от тези ситуации.

Общинската Наредба за реда за спиране, престой и паркиране на пътни превозни средства на територията на град Пловдив също не предвижда заграждане с бариера на пътя към Гребната база. Паркирането може да бъде забранено, но не може да се блокира преминаването по улицата.

Вторият аргумент на съветниците от „Съюз за Пловдив“ е, че за монтаж на тази бариера

няма решение на Общинския съвет,

което пък нарушава Закона за общинската собственост. Той казва, че управлението на имоти общинска собственост се извършва под общото ръководство и контрол на Общинския съвет. Това е органът на местното самоуправление, който има правомощието да решава как да се управлява общинската собственост, напомня Каназирева.

Проверката на „Съюз за Пловдив“ показва, че бариерата на ул. „Ясна поляна“ е монтирана с решение на Експертния съвет на Общинската комисия по безопасност на движението. Този съвет обаче няма никакво право да изземва правомощията на Общинския съвет.

Твърденията на общинското ръководство, че въпросната улица е част от парк „Отдих и култура“, са напълно несъстоятелни. Защото дори и да е така, това не променя съществуващата улица в парк – и към момента тя не със сменен статут в паркинг или с друго предназначение. По кадастралната карта ул. „Ясна поляна“ е второстепенна улица  и тя е публична общинска собственост.

Съветниците от „Съюз за Пловдив“ предлагат следните варианти за решаване на проблема:

  1. Демонтиране на бариерата, за да се осигури безпрепятсвено преминаване по улицата;
  2. Регулиране на движението и паркирането в района. Ако общината държи да събира такси в района, нека да включи улицата в „синя“ зона, за да събира такса за паркиране.
  3. Друг вариант е да се забрани паркирането и да е позволено само право на престой, което ще е в полза на родителите, чиито деца тренират в спортните клубове, а и на всеки един гражданин, чието право на преминаване не може да бъде ограничавано.
  4. Изменение в общинската Наредба, което да регламентира начина на паркиране или забраните в зоната на Гребната база.

„Това е единственият законен начин за решаване на проблема на хората, чиито права са засегнати. Ние

ще се опитаме за пореден път да проведем разумен разговор с общинското ръководство,

за да намерим най-доброто решение и за двете страни – Общината и гражданите. Смятам, че това е нормалният подход. Ако отново липсва диалог, ще защитим правата на гражданите като предприемем всички необходими правни действия, макар че това ще забави решаването на проблема, от което никой не печели“, ангажира се Дани Каназирева.

Запишете се, за да получавате преди всички новините за Пловдив

   
Брой прочитания: 175 

Последни позиции

Дани Каназирева, кандидат за кмет и водач на листата за Общински съвет на СЪЮЗ ПЛОВДИВ: Изписване на партийните схеми от общинското здравеопазване

Дани Каназирева, кандидат за кмет на Пловдив от СЪЮЗ ЗА ПЛОВДИВ: Социалната помощ трябва да е за хората, а не за приятелите на властта

Дани Каназирева, кандидат за кмет от СЪЮЗ ЗА ПЛОВДИВ: Умно планиране на ремонтите и строг контрол върху качеството

Арх. Димитър Джугаланов, кандидат за районен кмет на „Централен“ от СЪЮЗ ЗА ПЛОВДИВ : Време е да защитим паметниците на културата в Пловдив

Дани Каназирева, кандидат за кмет от СЪЮЗ ЗА ПЛОВДИВ: Разтоварване на трафика и регулиране на паркирането

Съгласен съм за обработка на лични данни на основание чл. 6 "а" от Регламент 2016/679