Гергана Стоянова от „Съюз за Пловдив“: Платихме 14 млн. лв. за велоалеите, а те не се поддържат

Неравностите създават риск за колоездачите, предупреждава  общинската съветничка

 

Общинската съветничка от „Съюз за Пловдив“ Гергана Стоянова внася питане до кмета какъв е гаранционният срок на велоалеите и кой ги поддържа. Повод за питането са  редица сигнали от пловдивчани за лошото състояние на някои от трасетата.

„На някои места корените на дърветата вече повдигат настилката, например на велоалея № 12 по бул. „Санкт Петербург“. Масово избуява растителност във фугите и около шахти и плочки. Никой не премахва тези храсти и това също ще доведе до деформиране на настилката. Защо ги направихме, след като не ги поддържаме“, пита съветничката.

На повечето места на алеите са оставени високи бордюри. Разликата в нивата стига до пет и повече сантиметра, което затруднява преминаването през тях. В приемната на „Съюз за Пловдив“ е получен сигнал от колоездачи, че  част от бордюрите на Коматевско шосе не са скосени и това създава не само затруднения, но и опасност от злополуки на пътя.

Един от фрапиращите примери е с новоизградения участък на бул. „Шести  септември“  от пресечката с Цариградско шосе през кръговото до магазин „Мосю Бриколаж“ до кръстовището с бул. „Източен“, където и в двете посоки има неравности, а бордюрите  и тук са високи. Велосипедистите са принудени масово да карат по пътното платно, което също носи рискове.

Гергана Стоянова посочва още един дефект – на  велоалея № 11 има участък до кръговото на бул. „Освобождение“ и ул. „Княз Борис І“, където настилката е пропаднала.

„Повечето велоалеи не се почистват редовно. Има много занемарени участъци със  счупени клони, изсъхнали листа, битови отпадъци, цветове и плодове от дърветата. Рисковано е да караш по такива алеи. Така велоалеите се превръщат от удобство в опасност“, твърди съветничката.

Още по-голям риск за велосипедисти създава участъкът пред магазин „Мондо“ на бул. „Кн. Мария Луиза“. На това място е отворена отводнителна решетка с дължина поне един метър. При пропадане има опасност от сериозни наранявания.

Проблемите обаче не свършват дотук. На велоалея № 9, както и на други около централните гробища, провисналите клони на дървета заемат половината от платното. Колоездачите са принудени да се навеждат или да преминават в насрещното платно, за да продължат пътя си безпрепятствено.

В питането до кмета Гергана Стоянова настоява за подборна информация за  ангажиментите на фирмите-изпълните на велоалеите и как те се поддържат.

„Повечето от тях са изградени по проект “Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив”, финансиран по оперативна програма „Регионално развитие“. Похарчени са близо 14 млн. лева. Това са много пари и пловдивчани с основание питат дали тази скъпа инфраструктура изобщо се поддържа. Общината планира да изгражда още велоалеи, а не се справя със сегашните“, коментира  Гергана Стоянова.

 

Въпросите, на които съветниците от „Съюз за Пловдив“ чакат отговор от кмета:

  1. Кога изтича гаранционният срок на велоалеите, изградени по проекта “Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив”?
  2. На какво се дължат посочените по-горе неравности и пропадания по велоалеите № 11 и № 12? Кога ще бъдат отстранени, включително на велоалеята пред магазин „Мондо“ на бул. „Кн. Мария Луиза“ и за чия сметка – на Общината или на изпълнителя?
  3. Кога ще бъде разчистена велоалея № 9, както и другите около гробищния парк на бул. „Кн. Мария Луиза“?
  4. Финализирано ли е строителството на новата велоалея на бул. „Шести септември“, до „Мосю Бриколаж“? Ще бъдат ли отстранени недостатъците по тях и в какъв срок? Какъв е гаранционният срок по договора с изпълнителя?
  5. Колко често се предприемат мероприятия по отстраняването на растителността по велоалеите и как се определят зоните за това?
  6. Предвидено ли е да бъдат скосени бордюрите при алеите за велосипедисти на бул. „Коматевско шосе“? Ако да, защо не са изпълнени коректно, ако не, кога ще бъдат направени? Какъв е гаранционният срок по договора с фирмата – изпълнител?
  7. Колко средства общо са изхарчени за ремонт на съществуващи велоалеи от тяхното първоначално изграждане до момента?
  8. Предвижда ли се в проектите за строителство на новите алеи за велосипедисти полагането на подземна инфраструктура под тях?

Запишете се, за да получавате преди всички новините за Пловдив

   
Брой прочитания: 36 

Последни позиции

Гергана Стоянова от „Съюз за Пловдив“: Платихме 14 млн. лв. за велоалеите, а те не се поддържат

Евелин Парасков от „Съюз за Пловдив“: Защо ремонтът на „Бунарджика“ поскъпна четири пъти?

Инж. Владимир Кисьов: Цял квартал чака напразно две години обещания от общината парк

Дани Каназирева: Кой поръча на Община Пловдив да поиска летището?

Дани Каназирева и „Съюз за Пловдив“: Събарянето на Партийния дом за Опера е класически пример на сметка без кръчмар

Съгласен съм за обработка на лични данни на основание чл. 6 "а" от Регламент 2016/679